Kommissoriet er godkendt af bestyrelsen 11-06-2022.
Det er hjemmesideudvalgets opgave at være ansvarlig for drift og daglig udvikling af foreningens hjemmeside, herunder samkøring med foreningens økonomisystem og medlemsdatabase. Webmaster er født medlem af udvalget og har det daglige ansvar for driften og refererer til udvalgets formand.
Udvalget skal herudover bistå med løsning af nye aktiviteter på hjemmesiden.
Danske Slægtsforskeres bestyrelse vælger medlemmer til hjemmesideudvalget. Genvalg/nyvalg foretages mindst én gang om året, normalt på det første bestyrelsesmøde efter den ordinære generalforsamling. Udvalgets formand skal være medlem af bestyrelsen.
Udvalget konstituerer sig selv. For oplysning om udvalgsmedlemmer henvises til bestyrelsens oversigt over udvalg og arbejdsgrupper.
Udvalget skal:
Udgifterne til udvalgets aktiviteter optages som en separat post i Danske Slægtsforskeres budget. Udgifterne består af udgifter til møder og ordinær drift af hjemmesiden, men der kan påløbe udgifter til ekstraordinær ekstern assistance. Sådanne udgifter skal på forhånd være aftalt med bestyrelsen.